Home / כללי / המתכון של הצלחת צבי ויליגר ו-"וילי פוד"

המתכון של הצלחת צבי ויליגר ו-"וילי פוד"

צבי ויליגר (צביקה ויליגר) הקים בשנת 1994, ביחד עם אחיו הצעיר יוסי, את חברת "וילי פוד". עד מהרה התגלו שני האחים כאנשי עסקים חדי חושים כשבנוסף הם הצליחו ליצור ביניהם סינרגיה משובחת במיוחד, כך שאין פלא כי "וילי פוד" היא סיפור הצלחה של ממש.

צבי ויליגר יוטיובזה הזמן להכיר את ויליפוד של צבי ויליגר גם ב YOUTUBE

המתכון להצלחה של צבי, יוסי והחברה שלהם כולל 3 מרכיבים עיקריים: זיהוי מגמה חשובה מאוד בשוק המזון והיא הביקוש למוצרים זולים (ולא על חשבון האיכות כמובן), עסקאות הענק שרקמו האחים כשהוצעו להם הצעות מפתות במיוחד לרכישת החברה והאישיות הייחודית של צבי ויוסי.

מחיר נמוך ואיכות גבוהה עוד לפני מחאת הצדק החברתי

בשנים האחרונות התחזקו מאוד השחקנים בשוק המזון המציעים מוצרים במחיר נמוך – בין אם מדובר ברשתות דוגמת רמי לוי, ויקטורי, אושר עד ואחרות, ובין אם מדובר ביצרנים ויבואנים, כשגם את מהפכת הקפה בחמישה שקלים ניתן לייחס לרצון ההולך ומתגבר של עוד ועוד חלקים בציבור הישראלי לשלם מחיר שפוי עבור מזון.

"וילי פוד" הייתה שם לפני כולם, כשעוד לפני המחאה החברתית של קיץ 2011 פעלו יוסי וצבי ויליגר (צביקה ויליגר) כל הזמן כדי לאתר מוצרים איכותיים בכל רחבי העולם שמחירם אטרקטיבי אף הוא, וכך יכלו להציע לצרכן הישראלי הצעות שקשה לסרב להן (וגם אין טעם…) – דבר שבא לידי ביטוי גם בשורת הרווח של "וילי פוד" עצמה (שב-2013 כבר חצתה את רף 30 מיליון השקלים).

בהקשר זה כדאי לציין כי "וילי פוד" מצאה עצמה לא פעם נלחמת לא רק בתאגידים גדולים ותאבי בצע אלא גם בממשלת ישראל, וכך לדוגמה לאחר שהחברה החלה לייבא גבינה צהובה במחיר משתלם במיוחד ונגסה בנתח השוק של תנובה בתחום רחב היקף זה, זינק פתאום המכס על הגבנ"צ מ-20 אחוז ל-50 אחוז!

מכירה לגידמק

בשנת 2007 התעשרו צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ואחיו יוסי בכ-100 מיליון ש"ח, וזאת בעקבות מכירת השליטה ב"וילי פוד" לארקדי גאידמק במחיר גבוה במיוחד וקבלת המניות בחזרה לאחר כשנה.

ראשית נהנו האחים ויליגר מהלהיטות של האוליגרך להתערות בחברה הישראלית ובפרט לרכוש לעצמו דריסת רגל בשוק המזון, והשכילו למכור לו את השליטה בחברה במחיר שהיה גבוה בלא פחות מ-60% (!) משוויה של "וילי פוד" בבורסה באותה העת. בנוסף העניקו צבי ויוסי לארקדי גאידמק הלוואה למימון הרכישה, וכשהוא לא עמד בהחזרים – חזרה השליטה בחברה לידי האחים ויליגר.

בשנת 2014 נחתמה עסקת ענק נוספת ואשר בה הועברה השליטה ב"וילי פוד" לידי אלכסנדר גרנובסקי. במסגרת עסקה זו נקבע כי צבי ויליגר (צביקה ויליגר) יישאר בתפקיד בכיר בחברה וכך גם אחיו יוסי, והתמורה לה זכו הפכה אותם לאנשים עשירים במיוחד כשהונם המשותף נאמד בלמעלה מ-400 מיליון ש"ח.

זיהוי הזדמנויות וחתירה נחרצת למימוש

המרכיב השלישי במתכון ההצלחה של צבי ויליגר (צביקה ויליגר), יוסי ויליגר ו"וילי פוד" הוא כאמור האישיות של שני האחים, ובפרט היכולת הנדירה של צבי לזהות כל הזדמנות הרבה לפני שאנשי עסקים אחרים קולטים אותה והחתירה הנמרצת למימוש מצד שני האחים.

ה"בולדוזריות" של האחים ויליגר מוערכת גם על ידי המתחרים שלהם בשוק המזון, וסביר להניח כי היא תמשיך להצמיח את "וילי פוד" גם לאחר המכירה לאלכסנדר גרנובסקי (ששואף לשלב את החברה בעסקים בחו"ל ובפרט לכבוש את שווקי המזון הכשר באנגליה ובארצות הברית) – וגם הציבור הרחב בישראל יוכל להמשיך ליהנות ממוצרים משובחים במחיר ידידותי.

About Author: