Home / כללי / מידע חדש על גילוי מרצון

מידע חדש על גילוי מרצון

המונח "גילוי מרצון" לא מדבר אל כל האוכלוסיה אבל חשוב שכולם ידעו מה הוא, כי הוא יכול להועיל במקרים מסויימים.

מה זה גילוי מרצון

גילוי כסף מרצוןגילוי מרצון זוהי אופציה שניתנת על ידי רשות המיסים בשיתוף עם רואה חשבון או עורך דין שמבין בעניין של מיסוןי בינלאומי וכספים הנמצאים מעבר לים.

רבים מהתושבים המבוססים במדינה, פתחו חשבונות בנק מעבר לים בשוויץ וארצות אחרות הנחשבות ארצות מקלט מס מדיני. ארצות אלו הן ארצות בהן רמת המס נמוכה מאוד ויותר משתלם להחזיק את הכסף שם מאשר בבנקים בישראל. כאשר כבר נפתחו החשבונות, ישנם לא מעט אנשי העסקים אשר העלימו מידי רשויות המס את כמויות הכסף האלו ולכן הם עוברים על החוק שכן כל כסף שנמצא ברשות אזרח ישראלי גם אם הוא נעשה בחוק מחויב במס.

באמצעות תהליך "גילוי מרצון" אתם יכולים להצהיר על הכסף, אך באופן דיסקרטי, מה שאומר שרשויות המס לא יודעות מול איזה גורם הן עושות את התהליך.

חשוב מאוד למצוא רואה חשבון שמבין טוב בענין הזה, להתייעץ איתו ולסגור את כל הפינות האפשריות לפני כניסה לתהליך כזה שאחרת יכולה רשות המיסים להטיל חובות, כנסות ואפילו מעצרים על אדם שלא הצהיר על כספים.

בזמן התהליך, עובר המידע על הסכומים לרשות המיסים, הם עושים את חישוב המס המגיע להם, לפעמים נכנס קנס קל אך פחות בשל הרצון הטוב להצהיר על הכסף, נחתמים כל המסמכים ורק במסמך האחרון שבו אנחנו מסיימים את התהליך עם רשות המס, רק אז אנחנו רושמים את שמינו כך שכולם יוצאים מרוצים. גם רשות המס בישראל מקבלת את הכסף המגיע לה וגם אנחנו כלקוחות יודעים שאנחנו לא עוברים על החוק ולא צפויים לעבור תהליכים פליליים במידה וסכומי הכסף הללו יתגלו בעתיד.

** חשוב לציין כי גילוי מרצון זאת אחת הדרכים החוקיות והדיסקרטיות לתהליך הצהרת כספים.

About Author: